Medlemsvillkor för Massive Performance AB

Genom att teckna våra träningskort, använda våra tjänster och uppehålla sig i Massive Performance AB:s lokaler, godkänner kunden följande villkor;

§1. Allmänna Villkor

  • 1.1 Massive Performance AB har rätt att, med för kunden bindande verkan, ändra avtalets allmänna villkor. Vid ändringar i avtalsvillkoren kommer Massive Performance AB att informera kunden om avtalsförändringar via hemsida, email eller via information i Massive Performance AB:s lokaler. Kunden godtar att priser, öppettider, träningsschema, och avtalsvillkor kan komma att förändras över tid och justeras automatiskt efter bindningstidens utgång.

  • 1.2 Kunden ska vara särskilt noga med att hjälpa till att hålla god ordning i Massive Performance AB:s lokaler genom att lägga tillbaka utrustning där den hör hemma efter användning.

  • 1.3 Kunden får inte använda uteskor i Massive Performance AB:s lokaler. Skor sätts i hyllan vid entrén vid ankomst och kunden byter där till inneskor. Om kunden inte har några inneskor går det bra att träna i strumpor. Vid användning av uteskor inne i på anläggningen kan kunden få en (1) varning, därefter riskerar kunden böter på 300kr per förseelse. Kunden riskerar också att bli spärrad med fortsatt betalningsskyldighet för sitt träningskort.

  • 1.4 Kunden godtar att Massive Performance AB lokaler vid obestämda tider kan vara stängda för kunden i en eller flera dagar i sträck med anledning av storstädning, föreläsning, utbildning eller annan aktivitet dit kunden inte kan garanteras tillträde. Massive Performance AB ansvarar inte för utebliven möjlighet för kunden att träna i Massive Performance AB:s lokaler beroende på omständigheter utanför Massive Performance AB:s kontroll, såsom exempelvis vattenskador, brand, strejk, naturkatastrofer, myndighetsbeslut, smittorisk eller liknande fall.

  • 1.5 Lokalerna är avsedda för träningsrelaterad verksamhet och får av kund uteslutande nyttjas för träning.

  • 1.6 Kunder får t ex ej sova eller på annat sätt uppehålla sig i lokalerna.

  • 1.7 Det åligger kunden att följa gällande trivselregler och de anvisningar avseende träningsmetoder och användning av utrustning som meddelas, skriftligen eller muntligen, av Massive Performance AB:s personal.

  • 1.8 Kunden förutsätts alltid uppträda på ett sätt som inte stör övriga kunder eller personal.

  • 1.9 Om kunden uppträder störande eller inte följer trivselregler och anvisningar har Massive Performance AB rätt att begränsa de tider kunden får vistas på anläggningen eller helt avbryta träningskortet, varvid kundens pris samt betalningsskyldighet för pågående avtalsperiod består

  • 1.10 Medlem får inte bedriva konkurrerande verksamhet i Massive Performance AB:s lokaler, till exempel personlig träning utan särskilt tillstånd från Massive Performance AB.

  • 1.11 Medlem får inte bedriva marknadsföring för egen verksamhet i Massive Performance AB:s lokaler, på Facebooksidan eller någon av våra Facebookgrupper utan särskilt tillstånd från Massive Performance AB.

  • 1.12 Träningskortet kan alltid avbrytas av Massive Performance AB med omedelbar verkan om kunden bryter mot någon av avtalets bestämmelser. Vid avtalsbrott görs inga återbetalningar. Kundens betalningsskyldighet kvarstår uppsägningstiden ut i det fall de har tecknat ett autogiroavtal.

§2. Kontaktinformation

2.1 Personuppgifter

  • 2.1.1 Massive Performance AB kommer att behandla kundens personuppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (GDPR) i avsikt att erbjuda god kundservice.

  • 2.1.2 Om en kund önskar bli borttagen ur våra register så ska denna maila sin förfrågan till info@massiveperformance.se. Medlemmen får en bekräftelse när vi tagit bort uppgifterna från vårt system.

  • 2.1.3 Kunden är skyldig att omgående meddela Massive Performance AB om ändringar av namn, adress, telefonnummer och andra lämnade uppgifter.

  • 2.1.4 Kunden godkänner att det bedrivs videoövervakning i Massive Performance ABs lokaler i syfte att förhindra stöld, brott och vandalism.

  • 2.1.5 Kunden godkänner att Massive Performance AB får ta foto på kunden i träningsmiljö i syfte att marknadsföra gymmet.

2.2 Utskick

  • 2.2.1 Massive Performance AB har rätt att skicka information till medlemmen främst via e-post till medlemmens angivna e-postadress

  • 2.2.2 Medlemmen ansvarar för att ha angivit en giltig e-postadress.

  • 2.2.3 Massive Performance AB kan även skicka information via sms pushnotifikationer eller brev.

  • 2.2.4 Information eller meddelande anses ha nått medlemmen senast andra vardagen efter avsändandet.

  • 2.2.5 Viktig information kommer även finnas tillgänglig på Massive Performance AB:s hemsida. Information som finns tillgänglig på hemsidan anses ha nått medlemmen senast tio dagar efter publicering.

§3. Medlemskap

3.1 Träningskort & Tagg

  • 3.1.1 Minimiåldern för att teckna fullvärdigt träningskort är 18 år.

  • 3.1.2 Träningstaggen är personlig och kan räknas vid en värdehandling. Den innehåller en personlig kod som kopplas till den information vi har om dig, såsom personuppgifter, betaluppgifter, samt ditt träningskort.

  • 3.1.3 Kunden ska alltid checka in med sin träningstagg utanför entrén, även när entrédörren står öppen.

  • 3.1.4. Kunden är skyldig att alltid medföra sin träningstagg under vistelse i anläggningen, även under träning, så att denna kan uppvisas vid de stickkontroller som kontinuerligt förekommer.

  • 3.1.5 Vid förlust av träningstagg eller om den skadas så att den blir obrukbar ska detta omgående anmälas till receptionen, som då utfärdar en ny träningstagg mot en ersättning av 99 kr.

  • 3.1.6 Du får inte lov att gå in i lokalerna utan egen giltig träningstagg eller med någon annans träningstagg.

  • 3.1.7 Att släppa in någon i våra lokaler utan giltig träningstagg, att låna ut sin träningstagg eller att gå in i lokalerna med annans träningstagg medför konsekvenser. Vid första förseelsen får du en varning. Vid andra tillfället och vidare debiteras insläpparen (alt den som går in med annans tagg) 5000kr per förseelse. Massive Performance AB har rätt att stänga av kunden och vägra kunden en ny träningstagg.

3.2 Minderåriga i gymmet

  • 3.2.1 Från året man fyller 15 år får man köpa fullvärdigt träningskort med målsmans tillstånd och ensam uppehålla sig i lokalerna. Kunders barn måste ha giltigt träningskort för att täckas av Massive Performance AB:s försäkring.

  • 3.2.2 Från året man fyller 10 år får man köpa träningskort (med träningstagg som INTE öppnar entrédörren) med målsmans tillstånd och träna i målsmans sällskap, alternativt utan målsman på instruktörsledda pass eller vid personlig träning. Kunders barn måste ha giltigt träningskort för att täckas av Massive Performance AB:s försäkring.

  • 3.2.3 Barn under 10 år utan träningskort kan vistas i Playroom utan kostnad, även på obemannade tider. Massive Performance AB ansvarar inte för skador eller olycksfall gällande barn utan giltigt träningskort.

  • 3.2.4 Barn utan träningskort får ej uppehålla sig i stora gymmet - INGA UNDANTAG - oavsett tid på dygnet. Massive Performance AB ansvarar inte för skador eller olycksfall gällande barn utan giltigt träningskort.

  • 3.2.5 Träningskort med träningstagg som INTE öppnar entrédörren kan i vid överenskommelse även tecknas för barn under 10 års ålder. En individuell bedömning görs i varje enskilt fall. Kunders barn måste ha giltigt träningskort för att täckas av Massive Performance AB:s försäkring.

3.3 Gäst

  • 3.3.1 Vi hänvisar vi till våra Prova På-erbjudanden för nya medlemmar. Personer som tidigare utnyttjat våra Prova på-erbjudanden kan inte träna som gäst eller teckna ny Prova På-period.

3.4 Avtalstid

  • 3.4.1 Träningskort som betalas kontant med kort via hemsida, app eller i reception avslutas automatiskt efter den tid man betalt för.

  • 3.4.2 För att kunden ska behålla ett kampanjpris krävs det att denne förnyar sitt innestående träningskort innan detta gått ut (vid kort och fakturabetalning).

  • 3.4.3 För träningskort som betalas med autogiro eller automatiska kortbetalningar gäller 12 månaders bindningstid samt 3 månaders uppsägningstid för träningskort som innefattar (AG12). För träningskort som innefattar (AG1) gäller 1 månads bindningstid och 1 månads uppsägningstid.

  • 3.4.4 Kunden åtar sig betalningsansvaret för den totala avgiften för den avtalade bindningstiden.

  • 3.4.5 Avtalet kan inte, om inte annat avtalas och med undantag av avstängning från Massive Performance AB:s sida, avslutas innan bindningstiden har utgått.

  • 3.4.6 Vid betalning via autogiro förlängs träningskortet automatiskt löpande efter bindningstidens utgång.

  • 3.4.7 Kunden kan, efter att avtalad bindningstid för träningskortet utgått, när som helst säga upp sitt medlemskap.

3.5 Uppsägning

  • 3.5.1 Kunden kan, efter att avtalad bindningstid för träningskortet utgått, när som helst säga upp sitt medlemskap.

  • 3.5.2 Kundens betalningsskyldighet kvarstår uppsägningstiden ut.

  • 3.5.3 Uppsägning sker enklast via appen Zoezi (Ladda ner för iOS / Android), alternativt via vår medlemssida. Vid uppsägning direkt i vårt system räknas dina kvarvarande betalningar ut automatiskt, och kunden får en bekräftelse på uppsagt avtal direkt. Uppsägning kan även ske via mail (info@massiveperformance.se) eller i receptionen på bemannade öppettider.

  • 3.5.4 För träningskort som betalas med autogiro eller automatiska kortbetalningar gäller 12 månaders bindningstid samt 3 månaders uppsägningstid för träningskort som innefattar (AG12). För träningskort som innefattar (AG1) gäller 1 månads bindningstid och 1 månads uppsägningstid.

  • 3.5.5 Träningskortet kan alltid avbrytas av Massive Performance AB med omedelbar verkan om kunden bryter mot någon av avtalets bestämmelser eller någon av Massive Performance AB:s interna policys gällande kränkning, sexuella trakasserier, diskriminering eller mobbning .

3.6 Frysning

  • 3.6.1 Massive Performance AB kan under omständigheter som vid långvarig sjukdom, skada, graviditet, militärtjänstgöring eller längre utlandsvistelse godkänna ansökningar om ett kostnadsfritt uppehåll i medlemskapet i de fall omständigheterna styrkas med intyg eller liknande underlag.

  • 3.6.2 Ansökan görs via mail till info@massiveperformance.se eller i receptionen på bemannade öppettider.

  • 3.6.3 Längden på ett godkänt uppehåll är minst 1 månad eller maximalt 1 år per avtalsperiod.

  • 3.6.4 Under uppehållet får kunden inte träna i Massive Performance AB:s lokaler.

  • 3.6.5 Under uppehållet debiteras kunden inte för sitt träningskort och kundens bindningstid förlängs i samma utsträckning som det godkända uppehållet. Observera att träningskort som betalas med autogiro dras i förtid, vilket betyder att vid en frysning så betalar du för första frysta månaden, men har denne tillgodo vid tinande at träningskortet. Kunden debiteras alltså inte för outnyttjad tid.

  • 3.6.6 Massive Performance AB förbehåller sig rätten att avslå ansökan om uppehåll i de fall omständigheterna inte kan styrkas.

  • 3.6.7 Efter det att frysningsperioden löpt ut aktiveras träningskortet automatiskt. Frysning kan inte göras i efterhand.

3.7 Överlåtelse av träningskort

  • 3.7.1 Överlåtelse av träningskortet kan ske 1 gång, dvs. den som övertagit ett träningskort kan inte i sin tur överlåta det.

  • 3.7.2 Vid överlåtelse av träningskort ska överlåtande kund betala en överlåtelseavgift på 300 kr till Massive Performance AB.

  • 3.7.3 Övertagande kund ska betala 199 kr i introduktionsavgift samt skriftligt acceptera dessa villkor och slutligen godkännas av Massive Performance AB.

  • 3.7.4 Löpande månadsavtal, öppnings- och kampanjerbjudanden kan inte överlåtas.

3.8 Tillägg till köp via internet

Nedanstående punkter gäller endast när medlem tecknar medlemsavtal via Massive Performance AB:s hemsida eller appen Zoezi (ladda ner appen för iOS / Android här).

  • 3.8.1 Vid köp via internet tillämpas distansavtalslagen.

  • 3.8.2 Köp via internet är personligt i den meningen att det endast är den som ska bli medlem som kan teckna avtalet via hemsidan.

  • 3.8.3 Kunden har via hemsidan godkänt att bestämmelserna i detta avtal gäller för medlemskapet. Dessa bestämmelser mailas till kunden i samband med beställning.

  • 3.8.4 ÅNGERRÄTT Kunden har rätt att inom 14 dagar från köptillfället ångra sitt köp genom att skriftligen meddela Massive Performance AB. Kundens träningskort avslutas då och denne får tillbaka betalt belopp. Ångerrätten gäller under förutsättning att träningskortet inte har använts.

  • 3.8.5 BETALNING Betalning av introduktionsavgifter sker på Massive Performance AB:s hemsida enligt anvisningar. Vid tecknande av träningskort med månadsbetalning via autogiro åtar sig medlem att i omedelbar anslutning till tecknandet anmäla medgivande för autogiro via sin internetbank med Massive Performance AB som betalningsmottagare.

  • 3.8.6 LEVERANSVILLKOR Avtalet börjar gälla den dag köpet registreras på hemsidan, ej dagen då träningstaggen hämtas ut. Träningstaggen hämtas ut av kunden i receptionen på våra bemannade öppettider.

§4. Ansvarsfördelning & Säkerhet

4.1 Hälsotillstånd

  • 4.1.1 Medlem ansvarar själv för att hans/hennes hälsotillstånd är sådant att medlem utan risk klarar att delta i aktiviteterna hos Massive Performance AB. Kunden godtar och förbinder sig att följa alla anvisningar och uppmaningar från Massive Performance AB:s personal gällande kundens träning, hälsa och agerande.

4.2 Säkerhet & olycksfall

  • 4.2.1 Kunden ska själv ansvara för sin hälsa och sin säkerhet i samband med vistelse i Massive Performance AB:s lokaler och åtar sig att följa Massive Performance AB:s alla skriftliga och muntliga säkerhetsföreskrifter, ordningsregler och anvisningar. Att bryta mot våra säkerhetsföreskrifter eller anvisningar kan resultera i avstängning.

  • 4.2.2 Kunden är väl införstådd med att en träningsanläggning utgör en miljö där riskmoment förekommer. Kunden bär alltid själv ansvaret för sina handlingar, beslut och följderna av dessa.

  • 4.2.3 Kunden godtar och förbinder sig att följa alla anvisningar och uppmaningar från Massive Performance ABs personal gällande kundens träning, hälsa och agerande.

  • 4.2.4 Målsman ansvarar alltid för minderårigas träning och eventuella skador som uppkommer i samband med denna. Kunders barn måste ha giltigt träningskort för att täckas av Massive Performance AB:s försäkring. Massive Performance AB ansvarar inte för skador eller olycksfall gällande barn utan giltigt träningskort.

  • 4.2.5 Massive Performance AB ansvarar inte för skador eller olyckor som kunden händelsevis orsakar under sin vistelse i Massive Performance ABs lokaler. I de fall kunden orsakar skada på träningsutrustning eller lokal så blir kunden betalningsskyldig för skadorna.

  • 4.2.6 Ohörsamhet från kunden kan leda till att kunden kan komma att stängas av, delvis eller helt från träningspass och/eller från Massive Performance ABs lokaler.

4.3 Förlust av ägodelar

  • 4.3.1 Massive Performance AB ansvarar inte för och ersätter inte förlust eller skada på saker som kunden medför i Massive Performance ABs lokaler.

  • 4.3.2 Kund som blir påkommen med att stjäla utrustning eller andras ägodelar riskerar avstängning från Massive Performance.

4.4 Doping

  • 4.4.1 Vi tar avstånd från alla former av doping, narkotika och alkohol enligt svensk narkotikalagstiftning. Vi jobbar med PRODIS metod för 100% Ren Hårdträning.

  • 4.4.2 Misstanke om brott kan resultera i polisanmälan och avstängning.

  • 4.4.3 Vid dom i tingsrätt får tränande två års träningsförbud hos Massive Performance AB från dagen då domen föll.

  • 4.4.4 Polisens antidopingansvarige kan när som helst komma in i lokalen och testa våra medlemmar.

§5. Betalning

5.1 Allmänt

  • 5.1.1 Avtalat pris förutsätter att betalning sker på överenskommet vis.

  • 5.1.2 Kunden är personligt betalningsansvarig gentemot Massive Performance AB. Detta gäller även om någon annan vid tecknandet av träningskortet angivits som ansvarig för betalningen.

5.2 Prisjustering

  • 5.2.1 En prishöjning på löpande avtal ska meddelas 2 månader innan den träder i kraft. Medlem som säger upp sitt avtal pga en prishöjning är skyddad mot prisändringen under uppsägningstiden.

  • 5.2.2 Kampanjavtal som betalas via autogiro ändras automatiskt efter bindningstiden till då aktuellt ordinariepris. Retroaktiva prisjusteringar görs inte.

5.3 Fysisk Aktivitet på Recept

  • 5.3.1 Vid tecknade av Fysisk Aktivitet på Recept eller pensionärsavtal för sjukpensionärer med ett tidsbestämt intyg från F-kassan, ges medlem rabatterat pris t.o.m. det datum som kundens intyg bevisar nedsatt funktion. Därefter går priset över till ordinarie pris. Det rabatterade priset går att förlänga genom att medlem visar upp nytt intyg från läkare eller F-kassan.

5.4 Autogiro

Observera att villkor för autogiroavtal som täcker betalare, betalarens betaltjänstleverantör, Bankgirocentralen AB, betalningsmottagaren och betalningsmottagarens betaltjänstleverantör hittas längst ner på denna sida, och gäller för dem som tecknat tjänsten Autogiro.

  • 5.4.1 För att teckna autogiroavtal krävs svenskt personnummer, svenskt kontonummer och giltigt svenskt ID-kort. Om detta inte uppfylls så kan kunden istället betala via automatiska kortbetalningar. Att teckna träningskort med 12 månaders bindningstid avtal kräver giltigt ID-kort.

  • 5.4.2 Betalning av träningsavgift ska ske månadsvis i förskott den 28:e och avser betalning för kommande kalendermånad. Om den 28:e befinner sig på en helgdag sker dragningen på kundens konto påföljande bankdag. Kunden förbinder sig att tillse att beloppet finns på uppgivet konto senast bankdagen före den 28:e.

  • 5.4.3Avisering av betalningar enligt autogiromedgivandet anses gjorda tillsvidare genom dessa villkor.

  • 5.4.4 Vid uppsägning av träningskort ska detta göras direkt till Massive Performance. Uppsägning sker enklast via appen Zoezi (Ladda ner för iOS / Android), alternativt via vår medlemssida. Vid uppsägning direkt i vårt system räknas dina kvarvarande betalningar ut automatiskt, och kunden får en bekräftelse på uppsagt avtal direkt. Ditt autogiro avslutas därefter automatiskt.

  • 5.4.5 I det fall kunden avslutar sitt autogiroavtal med banken kan autogirofaktura för kvarvarande betalningar inte skapas. Detta innebär inte att avtalet mellan Massive Performance AB och kunden sägs upp. Kunden faktureras kvarvarande bindningstid och uppsägningstid via Zettle med tio dagars betaltid. Eventuella invändningar mot fakturor ska vara oss tillhanda senast åtta dagar efter fakturadatum.

  • 5.4.6 Om debitering via autogiro ej kan ske från kundens konto vid ordinarie dragningstillfälle, kommer Massive Performance AB att fakturera kunden det utestående beloppet via Zettle med tio dagars betalningsvillkor. Eventuella invändningar mot fakturor ska vara oss tillhanda senast åtta dagar efter fakturadatum.

  • 5.4.7 Massive Performance AB förbehåller sig rätten att debitera ränta enligt lag, administrativa avgifter, påminnelseavgifter och inkassokostnader vid försenad eller utebliven betalning.

  • 5.4.8 Om kunden blir avstängd p.g.a. att betalning inte erlagts innebär detta inte att träningstiden fryses utan den löper på som vanligt och förbrukas således.

5.5 Skulder

  • 5.5.1 Massive Performance AB förbehåller sig rätten att debitera ränta enligt lag, administrativa avgifter, påminnelseavgifter och inkassokostnader vid försenad eller utebliven betalning.

  • 5.5.2 Om medlem blir avstängd p.g.a. att betalning inte erlagts innebär detta inte att träningstiden fryses utan den löper som vanligt och förbrukas således.

  • 5.5.3 Vid utestående betalningar kontaktas medlemmen främst skriftligen via e-post för att lösa betalningen. I det fall vi inte får något svar så lämnar vi över skulden till Zettle för indrivning.

  • 5.5.4 Fakturor på upplupna kostnader skickas via Zettle med 10 dagars betaltid.

  • 5.5.6 Eventuella invändningar mot fakturor ska vara oss tillhanda senast åtta dagar efter fakturadatum. Efter det riktas eventuella synpunkter på fakturan direkt till Zettle som då tagit över ärendet.

  • 5.5.7 Obetalda fakturor löper automatiskt vidare till inkasso och därefter Kronofogdemyndigheten.

§6. Autogiromedgivande

Nedanstående punkter gäller endast när medlem tecknat medlemsavtal med Autogirobetalning.

6.1 Medgivande till betalning via Autogiro

Undertecknad (”betalaren”), medger att betalning får göras genom uttag från angivet konto eller av betalaren senare angivet konto, på begäran av angiven betalningsmottagare för betalning till denne på viss dag (”förfallodagen”) via Autogiro. Betalaren samtycker till att behandling av personuppgifter som lämnats i detta medgivande behandlas av betalarens betaltjänstleverantör, betalningsmottagaren, betalningsmottagarens betaltjänstleverantör och Bankgirocentralen BGC AB för administration av tjänsten. Personuppgiftsansvariga för denna personuppgiftsbehandling är betalarens betaltjänstleverantör, betalningsmottagaren samt betalningsmottagarens betaltjänstleverantör. Betalaren kan när som helst begära att få tillgång till eller rättelse av personuppgifterna genom att kontakta betalarens betaltjänstleverantör. Ytterligare information om behandling av personuppgifter i samband med betalningar kan finnas i villkoren för kontot och i avtalet med betalningsmottagaren. Betalaren kan när som helst återkalla sitt samtycke, vilket medför att Autogirotjänsten i sin helhet avslutas. Detta betyder dock inte att betalarens avtal mot betalningsmottagaren avslutas. Uppsägning sker enklast via appen Zoezi (Ladda ner för iOS / Android), alternativt via vår medlemssida. Vid uppsägning direkt i vårt system räknas dina kvarvarande betalningar ut automatiskt, och kunden får en bekräftelse på uppsagt avtal direkt. Uppsägning kan även ske via mail (info@massiveperformance.se) eller i receptionen på bemannade öppettider.

6.1.1 ALLMÄNT
Autogiro är en betaltjänst som innebär att betalningar utförs från betalarens konto på initiativ av betalningsmottagaren. För att betalaren ska kunna betala via Autogiro, ska betalaren lämna sitt medgivande till betalningsmottagaren om att denne får initiera betalningar från betalarens konto. Dessutom ska betalarens betaltjänstleverantör (t ex bank eller betalningsinstitut) godkänna att kontot kan användas för Autogiro och betalningsmottagaren ska godkänna betalaren som användare av Autogiro. Betalarens betaltjänstleverantör är inte skyldig att pröva behörigheten av eller meddela betalaren i förväg om begärda uttag. Uttag belastas betalarens konto enligt de regler som gäller hos betalarens betaltjänstleverantör. Meddelande om uttag får betalaren från sin betaltjänstleverantör. Medgivandet kan på betalarens begäran överflyttas till annat konto hos betaltjänstleverantören eller till konto hos annan betaltjänstleverantör. Betalaren ska genast underrätta betalningsmottagaren om detta.

6.1.2 DEFINITION AV BANKDAG
Med bankdag avses alla dagar utom lördag, söndag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton eller annan allmän helgdag.

6.1.3 INFORMATION OM BETALNING
Betalaren kommer av betalningsmottagaren att meddelas belopp, förfallodag och betalningssätt senast fem bankdagar före förfallodagen. Detta kan meddelas inför varje enskild förfallodag eller vid ETT tillfälle avseende flera framtida förfallodagar. Om meddelandet avser flera framtida förfallodagar ska meddelandet lämnas senast fem bankdagar före den första förfallodagen. Detta gäller dock inte fall då betalaren godkänt uttaget i samband med köp eller beställning av vara eller tjänst. I sådant fall får betalaren meddelande av betalningsmottagaren om belopp, förfallodag och betalningssätt i samband med köpet och/eller beställningen. Genom att ansluta tjänsten Autogiro lämnar betalaren sitt samtycke till att betalningar som omfattas av betalningsmottagarens meddelande enligt denna punkt genomförs.

6.1.4 TÄCKNING MÅSTE FINNAS PÅ KONTOT
Betalaren ska se till att täckning finns på kontot senast kl 00.01 på förfallodagen. Har betalaren inte täckning på kontot på förfallodagen kan det innebära att betalningar inte blir utförda. Om täckning saknas för betalning på förfallodagen får betalningsmottagaren göra ytterligare uttagsförsök under de kommande bankdagarna. Betalaren kan på begäran få information från betalningsmottagaren om antalet uttagsförsök. Vid misslyckad dragning skickas en faktura till betalaren via Zettle med 10 dagars fakturadatum. Eventuella invändningar mot fakturor ska vara oss tillhanda senast åtta dagar efter fakturadatum.

6.1.5 STOPPA BETALNING (ÅTERKALLELSE AV BETALNINGSORDER)
Betalaren får stoppa en betalning genom att kontakta sin betaltjänstleverantör senast bankdagen före förfallodagen vid den tidpunkt som anges av betaltjänstleverantören. Om betalaren stoppar en betalning enligt ovan innebär det att den aktuella betalningen stoppas vid ett enskilt tillfälle. Om betalaren vill att samtliga framtida betalningar som initieras av betalningsmottagaren ska stoppas måste betalaren återkalla medgivandet. Att återkalla sitt Autogiromedgivande påverkar inte kundens avtal med Massive Performance AB.

6.1.6 UPPSÄGNING AV TRÄNINGSKORT SOM BETALAS VIA AUTOGIRO ELLER LÖPANDE MED BETALKORT
Uppsägning av ett träningskort sker enklast via appen Zoezi
(Ladda ner för iOS / Android), alternativt via vår medlemssida. Vid uppsägning direkt i vårt system räknas dina kvarvarande betalningar ut automatiskt, och kunden får en bekräftelse på uppsagt avtal direkt. Uppsägning kan även ske via mail (info@massiveperformance.se) eller i receptionen på bemannade öppettider.

6.1.6 MEDGIVANDETS GILTIGHETSTID, ÅTERKALLELSE
Medgivandet gäller tills vidare. Betalaren har rätt att när som helst återkalla medgivandet genom att kontakta betalningsmottagaren eller sin betaltjänstleverantör. Meddelandet om återkallelse av medgivandet ska för att stoppa ännu inte genomförda betalningar vara betalningsmottagaren tillhanda senast åtta bankdagar före förfallodagen. Utestående betalningar under bindningstid och uppsägningstid faktureras via Zettle med tio dagars betaltid. Eventuella invändningar mot fakturor ska vara oss tillhanda senast åtta dagar efter fakturadatum.

6.1.7 RÄTTEN FÖR BETALNINGSMOTTAGAREN OCH BETALARENS BETALTJÄNSTLEVERANTÖR ATT AVSLUTA ANSLUTNINGEN TILL AUTOGIRO
Betalningsmottagaren har rätt att avsluta betalarens anslutning till Autogiro trettio dagar efter det att betalningsmottagaren underrättat betalaren härom. Betalningsmottagaren har dock rätt att omedelbart avsluta betalarens anslutning till Autogiro om betalaren vid upprepade tillfällen inte har haft tillräcklig kontobehållning på förfallodagen eller om det konto som medgivandet avser avslutas eller om betalningsmottagaren bedömer att betalaren av annan anledning inte bör delta i Autogiro. Betalarens betaltjänstleverantör har rätt att avsluta betalarens anslutning till Autogiro i enlighet med de villkor som gäller mellan betalarens betaltjänstleverantör och betalaren.

6.1.8 BANKGIROCENTRALEN, BGC AB
BGC AB har i uppdrag att sköta Autogirorutinen för bankens räkning. Betalaren medger därför att uppgifter ur bankens register om kontots adress får sambearbetas med Bankgirocentralens uppgifter till ett adressregister.

6.1.9 ÖVRIGA BETALMETODER, ÅTERKOMMANDE DRAGNINGAR OCH ENSKILDA BETALNINGAR
Massive Performance AB erbjuder även återkommande betalningar via konto- och kreditkort. För dessa betalmetoder gäller samma villkor som för autogiro. Att registrera ditt kort är att likställa med att registrera ett Autogiromedgivande. Betalningarna löper vidare efter bindningstidens utgång, enligt detta avtal. Fakturor skickas via Zettle med tio dagars betaltid. Eventuella invändningar mot fakturor ska vara oss tillhanda senast åtta dagar efter fakturadatum.